• Lecytyna sojowa
    rotator-prawo
    rotator-lewo
  • Lecytyna sojowa
    rotator-prawo
    rotator-lewo
  • Lecytyna sojowa
    rotator-prawo
    rotator-lewo
  • Lecytyna sojowa
    rotator-prawo
    rotator-lewo

Lecytyna sojowa

Obniża poziom kortyzolu, łagodząc jednocześnie odczuwanie stresu. Pozytywnie wpływa na poziom cholesterolu we krwi.

    • ; 1
    • ; 1
  • W magazynie: 28 sztuk
    9,90 7,92
    W magazynie: 28 sztuk
    9,90 7,92
    W magazynie: 9 sztuk
    39,61 31,69
  • Koszt przesyłki już od 9,90 zł


    Darmowa dostawa na terenie Polski od 150zł (Poczta Polska).

  • Wybrany wariant jest teraz niedostępny.

    Powiadom mnie, gdy się pojawi:

Promocja! Data ważności 06.12.2021 r.


Lecytyna sojowa (non-GMO)

Lecytyna, a właściwie lecytyny, to związki zaliczane do fosfolipidów, czyli cząsteczek tłuszczów połączonych z resztą fosforanową: głównie choliną, seryną lub inozytolem. Pojęcie „lecytyny” obejmuje więc m.in.: fosfatydylocholinę (PC), fosfatydyloserynę (PS) i fosfatydyloinozytol (PI).

Lecytyna występuje naturalnie w organizmach żywych – jest przede wszystkim składnikiem błon komórkowych, a więc znajduje się w każdej komórce naszego ciała. Poza tym wchodzi w skład komórek nerwowych i jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania mózgu. Bierze także udział w przemianach cholesterolu. Lecytynę bez trudu znajdziemy w pożywieniu – szczególnie w żółtkach jaj, olejach roślinnych i soi.

Jakie korzyści niesie ze sobą suplementacja lecytyny? Dotychczas udokumentowane właściwości tej substancji to pozytywny wpływ na poziom cholesterolu we krwi, a tym samym na kondycję układu krążenia, zdolność do redukcji stresu i poprawy pamięci oraz wspomaganie trawienia tłuszczu.

Lecytyna jest ponadto stosowana jako dodatek do żywności i oznaczana symbolem E322. Z uwagi na naturalne pochodzenie, jest bezpieczna i całkowicie nietoksyczna. Pełni rolę emulgatora, czyli substancji poprawiającej konsystencję produktów zawierających tłuszcz i ułatwiającej rozpuszczanie się produktów w proszku. Dodawana jest np. do czekolady i odżywek białkowych. Korzysta z niej także przemysł kosmetyczny przy produkcji kremów, maści i balsamów – również w celu nadania odpowiedniej konsystencji.


LECYTYNADZIAŁANIE

Właściwości prozdrowotne:

  • Najciekawszą chyba właściwością lecytyny jest jej wpływ na oś HPA, odpowiedzialną za reakcję organizmu na stres. W badaniach okazało się, że lecytyna zmniejsza wyrzut kortyzolu – hormonu stresu, który jest co prawda niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu, ale w sytuacjach przewlekłego stresu, gdy wydzielany jest w nadmiarze przez dłuższy czas, powoduje wyczerpujące napięcie nerwowe. Lecytyna zatem, podobnie jak adaptogeny, reguluje jego poziom, przywracając wewnętrzny spokój i dobry nastrój [1].
  • Lecytynę, a dokładniej pozyskaną z niej fosfatydyloserynę i kwas fosfatydowy, wykorzystano w badaniu z udziałem pacjentów chorych na Alzheimera. Okazało się, że związki te poprawiły pamięć, funkcjonowanie poznawcze i nastrój u badanych pacjentów, co sugeruje ogromny potencjał lecytyny w kontekście usprawniania pracy mózgu [2].
  • Lecytyna w roli suplementu istotnie przyczynia się także do właściwej gospodarki cholesterolem w organizmie. Stosowana regularnie pomaga utrzymać cholesterol całkowity oraz jego frakcję LDL na prawidłowym poziomie [3]. W przytoczonym badaniu pozytywny wpływ suplementacji zaobserwowano już podczas pierwszego miesiąca.
  • Jeszcze jedną cechą lecytyny jest jej pozytywny wpływ na trawienie. Ze względu na to, że działa ona jak emulgator, wspomaga trawienie tłuszczu, przynosząc tym samym ulgę po obfitym posiłku.


LECYTYNAZASTOSOWANIE

  • redukcja stresu
  • wspomaganie zdolności poznawczych i pamięci
  • prawidłowy cholesterol
  • na trawienie
  • jako dodatek do żywności i kosmetyków


SKŁAD


Lecytyna sojowa 98,5% z soi niemodyfokowanej genetycznie. Najwyższa jakość!


LECYTYNADAWKOWANIE I SPOSÓB UŻYCIA


Zalecana dzienna porcja to 1,5 – 3 g lecytyny. Stosuj podczas posiłku. Nie przekraczaj zalecanej dziennej porcji.

Suplementy diety nie zastąpią zróżnicowanej diety i zdrowego trybu życia.


PRZECIWWSKAZANIA


Nadwrażliwość na lecytynę lub soję. Lecytyna bywa stosowana przez kobiety w ciąży i karmiące. Zalecamy jednak konsultację z lekarzem prowadzącym przed zastosowaniem lecytyny w ciąży lub w trakcie laktacji.


ŹRÓDŁA


1. Effects of soy lecithin phosphatidic acid and phosphatidylserine complex (PAS) on the endocrine and psychological responses to mental stress. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15512856/
2. Positive effects of soy lecithin-derived phosphatidylserine plus phosphatidic acid on memory, cognition, daily functioning, and mood in elderly patients with Alzheimer’s disease and dementia. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25414047/
3. Soy lecithin. https://examine.com/supplements/soy-lecithin/
4. Lecithin. https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-966/lecithin
5. Lecytyny. https://pl.wikipedia.org/wiki/Lecytyny
6. Lecytyna sojowa (E322) – czym jest i gdzie się ją stosuje? https://odzywianie.hellozdrowie.pl/artykul-lecytyna-sojowa-co-z-nia-jest-nie-tak/



Kraj pochodzenia: Indie
Zdrowie: Prawidłowy cholesterol, Stres, napięcie, Zdrowie skóry, Mocna wątroba
Zastosowanie: do kremów, balsamów, pielęgnacja włosów, pielęgnacja ciała

Masz pytanie? Napisz do nas

Ocena Ogólna: (5.00/5)

Opinie klientów

  • Ocena: (5/5)

    Ewa F., W dniu: 14.01.2020

    Szybka wysyłka, dobry produkt!

Dzięki cookies korzystanie ze strony jest szybsze i łatwiejsze. Przestrzegamy RODO. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

  OK