Dzięki cookies korzystanie ze strony jest szybsze i łatwiejsze. Przestrzegamy RODO. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

  OK
  • Beta-alanina
    rotator-prawo
    rotator-lewo
  • Beta-alanina
    rotator-prawo
    rotator-lewo

Beta-alanina

  • W magazynie: 87 sztuk
    11,75
    W magazynie: 87 sztuk
    11,75
    W magazynie: 10 sztuk
    34,50
  • Koszt przesyłki już od 9,90 zł

  • Wybrany wariant jest teraz niedostępny.

    Powiadom mnie, gdy się pojawi:

Beta-alanina jest aminokwasem, izomerem alfa-alaniny – jednego z aminokwasów budujących białka. Razem z histydyną stanowi substrat do budowy karnozyny – niezwykle istotnego biologicznie związku, wykorzystywanego w suplementacji sportowców. Od dostępności beta-alaniny zależy synteza karnozyny, dlatego zwiększenie podaży tego aminokwasu skutkuje zwiększeniem ilości karnozyny w organizmie, zwłaszcza w mięśniach [1, 2].

Beta-alanina jako suplement

  • zwiększa wysycenie mięśni karnozyną, a co za tym idzie —> podnosi wytrzymałość mięśni oraz odsuwa w czasie zmęczenie mięśni podczas wysiłku fizycznego i pozwala wydłużyć trening
  • zwiększa masę mięśniową
  • podnosi poziom energii i koncentrację

  • Karnozynę opisaliśmy szerzej tutaj. Jest wiele powodów, dla których warto zwiększyć jej poziom w organizmie, ale obecnie stosowana jest najczęściej przez sportowców i osoby regularnie trenujące. Karnozyna jest naturalnym buforem mięśniowym, którego zadaniem jest utrzymywanie neutralnego pH w tkance mięśniowej. Kiedy jest jej więcej, neutralne pH utrzymuje się dłużej. Jest to wyjątkowo przydatne w trakcie treningu, ponieważ w wyniku intensywnego wysiłku pH w mięśniach stopniowo spada i pojawia się kwas mlekowy. W momencie zakwaszenia środowiska mięśnie stają się zmęczone i dalszy wysiłek jest niemożliwy. Suplementacja karnozyną/beta-alaniną pozwala zatem wydłużyć czas intensywnej pracy mięśni, spowalniając ich zakwaszenie, dlatego jest tak bardzo ceniona wśród osób trenujących [2]. Efekty suplementacji, związane ze wzrostem ilości karnozyny w mięśniach, zauważalne są po 4 tygodniach, a po 12 tygodniach dochodzą do maksimum i od tej pory utrzymują się na stałym poziomie [6].
  • Pozytywny pływ beta-alaniny na beztłuszczową masę ciała pokazało kilka badań. 8-tygodniowa suplementacja 6 g beta-alaniny dziennie spowodowała zwiększenie masy mięśniowej i zmniejszenie procentowej zawartości tkanki tłuszczowej u młodych, intensywnie trenujących kobiet [3]. Przyjmowanie 4 g beta-alaniny dziennie przez 8 tygodni zwiększyło masę mięśniową w badanej grupie wytrenowanych zapaśników i graczów piłki nożnej, a ponadto poprawiło ich efekty sportowe [4]. I ponownie 6 g beta-alaniny dziennie przez 6 tygodni w połączeniu z intensywnym treningiem interwałowym poskutkowało wzrostem masy mięśniowej, a także poprawą wytrzymałości, tym razem u trenujących mężczyzn [5].
  • Dobrą wiadomością jest to, że beta-alanina oddziałuje na organizm także doraźnie. Można to odczuć w ciągu godziny od jej przyjęcia, obserwując wzrost energii i koncentracji. Warto więc przyjmować beta-alaninę na 30-60 minut przed treningiem i niezbyt późno, gdyż może ona zakłócić sen [6].

Co wybrać – beta-alaninę czy karnozynę?
Poziom karnozyny w mięśniach można podnieść poprzez stosowanie beta-alaniny lub L-karnozyny. Oba sposoby są skuteczne. Zwiększony poziom beta-alaniny stymuluje produkcję karnozyny, natomiast jeśli przyjmujemy L-karnozynę, to do organizmu dostaje się gotowy produkt. Nawet jeśli część przyjętej L-karnozyny się rozłoży, to w organizmie znajdzie się beta-alanina i histydyna, które posłużą do endogennej produkcji karnozyny. L-karnozyna ponadto przekracza barierę krew-mózg, wywierając działanie antyoksydacyjne i ochronne w układzie nerwowym. Beta-alanina natomiast wykazuje zdolność do zwiększania beztłuszczowej masy ciała.


SPOSÓB UŻYCIA

Zaleca się przyjmowanie 2-6 g beta-alaniny dziennie. Wybraną ilość dobrze jest podzielić na 2-3 porcje i rozłożyć je w czasie. Proszek należy wymieszać z wodą i wypić, najlepiej przed posiłkiem.

Beta-alaniny nie powinno się przyjmować wieczorem – może utrudniać zasypianie.

Działania niepożądane
Po przyjęciu beta-alaniny mogą pojawić się parestezje – jest to zupełnie nieszkodliwe zjawisko delikatnego swędzenia i pieczenia skóry.


PRZECIWWSKAZANIA

Beta-alanina jest niewskazana dla kobiet w ciąży i karmiących piersią


SKŁAD

Beta-alanina 100%. Bez dodatków. Surowiec najwyższej jakości!


BADANIA LABORATORYJNE

Do produktu Beta-alanina dział jakości naszego Maglabu może dostarczyć:

  • Certyfikat analizy

W takim przypadku prosimy o kontakt poprzez “Zapytaj o produkt”.



BIBLIOGRAFIA

1. https://examine.com
2. https://pl.wikipedia.org
3. Six weeks of high-intensity interval training with and without beta-alanine supplementation for improving cardiovascular fitness in women. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
4. Effects of β-alanine supplementation on performance and body composition in collegiate wrestlers and football players. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
5. Effects of beta-alanine supplementation and high-intensity interval training on endurance performance and body composition in men; a double-blind trial. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
6. https://www.theproteinworks.com
7. https://www.webmd.com

***

Zastosowanie: Sporty siłowe, Sporty wytrzymałościowe
Ostrzeżenia: Nie stosować w ciąży, Nie stosować podczas laktacji

Masz pytanie? Napisz do nas

Ocena Ogólna: (5.00/5)

Opinie klientów

  • Ocena: (5/5)

    Sławomir W., W dniu: 13.10.2018

    Niestety, na mnie działa wręcz odwrotnie do zamierzonego celu

  • Ocena: (5/5)

    Kacper, W dniu: 13.05.2018

    Wszystko ok :D Swędzi jak należy :D 5!

  • Ocena: (0/5)

    Arkadiusz D., W dniu: 13.04.2018

    przydatność produktu do spożycia 1,5 miesiąca czyli szybka konsumpcja 2 opakowań ,niesety nie jestem z produktu zadowolony.

  • Ocena: (5/5)

    Anna M., W dniu: 12.04.2018

    Jeszcze nie probowalam. dziekuje za probki, i super serwis

  • Ocena: (5/5)

    Sławomir N., W dniu: 06.08.2017

    Bardzo dobry wynalazek lecz trzeba być ostrożnym i skrupulatnym co do dawkowania. Odradzam samowolkę, koniecznie trzeba trzymać się proporcji