• Konopie jadalne nasiona
    rotator-prawo
    rotator-lewo
  • Konopie jadalne nasiona
    rotator-prawo
    rotator-lewo
  • Konopie jadalne nasiona
    rotator-prawo
    rotator-lewo
  • Konopie jadalne nasiona
    rotator-prawo
    rotator-lewo
Cannabis sativa

Konopie jadalne nasiona

  • W magazynie: 20 sztuk
    11,50
    W magazynie: 20 sztuk
    11,50
    W magazynie: 0 sztuk
    10,61
    W magazynie: 0 sztuk
    32,50
  • Koszt przesyłki już od 9,90 zł


    Darmowa dostawa na terenie Polski od 150zł.

  • Wybrany wariant jest teraz niedostępny.

    Powiadom mnie, gdy się pojawi:

Jadalne nasiona konopi są wyjątkowo odżywcze. Zawierają niezbędne kwasy tłuszczowe, są bogate w pełnowartościowe(!) białko i składniki mineralne. Pochodzą z rośliny Cannabis sativa. Jest to ten sam gatunek konopi, z którego pochodzą kwiaty marihuany, jednak ilość THC w nasionach jest śladowa, dlatego spożywanie ich nie wywołuje efektów psychoaktywnych.

Dlaczego warto spożywać nasiona konopi?

Są bogate w doskonałej jakości białko.
25-30% wartości energetycznej nasion konopi pochodzi z białka, które uważane jest za białko wysokiej jakości. Jego ilość jest wyższa w porównaniu z innymi nasionami i orzechami. Dla przykładu nasiona chia i siemię lniane dostarczają około 16-18% białka, a migdały 20%. Z kolei w mięsie cielęcym zawartość białka wynosi 20%, a w wołowym 17%.
Co więcej, białko zawarte w nasionach konopi jest łatwo przyswajalne i kompletne pod względem odżywczym, co oznacza, że zawiera ono wszystkie aminokwasy egzogenne, których organizm człowieka nie potrafi sam wytwarzać. Jest to niezwykle rzadkie wśród produktów roślinnych. Innym przykładem takiej rośliny jest komosa ryżowa.

Są bogate w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe w najkorzystniejszej proporcji. W nasionach konopi znajduje się 30-50% tłuszczu, który stanowią aż w 80% niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe: kwas alfa-linolenowy z rodziny n-3 oraz kwas linolenowy i gamma-linolenowy z rodziny n-6. Co więcej, proporcja kwasów omega-6 do omega-3 w nasionach konopi wynosi około 3-4:1, która uważana jest za optymalną dla człowieka. W badaniach wykazano, że stosunek kwasów omega-6 do omega-3 w diecie ma kolosalne znaczenie w prewencji i terapii wielu chorób. Gdy wynosi on około 2,5-5/1, obniża się ryzyko chorób serca i układu krążenia, nowotworu piersi i jelita grubego, a także maleje stan zapalny u pacjentów z reumatoidalnym zapaleniem stawów.

Ten korzystny stosunek kwasów Omega-6 do Omega-3 w nasionach konopi jest wyjątkowy i nie występuje powszechnie w innych nasionach czy orzechach.
Spożywanie nasion konopi korzystnie wpływa na kondycję naczyń krwionośnych i serca.

Nasiona te są bogate w aminokwas argininę, która jest jedynym substratem do produkcji tlenku azotu. Tlenek azotu odpowiada za relaksację naczyń krwionośnych i odpowiednie ciśnienie krwi, a zwiększona produkcja tego związku w organizmie wiąże się z niższym ryzykiem miażdżycy i chorób układu krążenia.

Ponadto wykazano, że zwiększenie spożycia argininy powoduje obniżenie poziomu białka CRP, które jest wskaźnikiem stanu zapalnego w organizmie wywołanego przez uszkodzenie serca lub naczyń krwionośnych.
Nasiona konopi pozytywnie wpływają na stan skóry.

Uzupełnienie diety w nasiona konopi zalecane jest osobom, które cierpią na choroby dermatologiczne. Wysoka zawartość niezbędnych kwasów tłuszczowych w optymalnych proporcjach sprzyja zmniejszeniu objawów takich jak swędzenie, nadmierna wrażliwość i suchość skóry.


ZASTOSOWANIE

  • Uzupełnienie diety wegan i wegetarian, a także dzieci, sportowców i osób starszych w pełnowartościowe i dobrze przyswajalne białko.
  • Uzupełnienie diety w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe.
  • Poprawa kondycji włosów, paznokci i skóry.


SPOSÓB UŻYCIA

Nasiona konopi mają niezwykły, słono-orzechowy smak. Po uprażeniu na suchej patelni zyskują przyjemny aromat i smakują jeszcze lepiej. Można je dodawać do sałatek, posypywać nimi kanapki albo jeść prosto z opakowania.


Szczegółowy skład nasion konopi (+ zawartość aminokwasów i kwasów tłuszczowych)

https://ndb.nal.usda.gov


BIBLIOGRAFIA


1. 6 Evidence-Based Health Benefits of Hemp Seeds. https://authoritynutrition.com
2. The importance of the ratio of omega-6/omega-3 essential fatty acids. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
3. Hemp Seeds. http://www.purehealingfoods.com
4. Association between dietary arginine and C-reactive protein. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
5. Inflammation, aspirin, and the risk of cardiovascular disease in apparently healthy men. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
6. Preventive and treatment effects of a hemp seed (Cannabis sativa L.) meal protein hydrolysate against high blood pressure in spontaneously hypertensive rats. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
7. Cholesterol-induced stimulation of platelet aggregation is prevented by a hempseed-enriched diet. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
8. Effect of dietary hempseed intake on cardiac ischemia-reperfusion injury. https://www.ncbi.nlm.nih.gov

***

Część rośliny: nasiona, orzechy
Sposób zbioru: Z upraw konwencjonalnych
Tradycyjna medycyna: Europejska
Kraj pochodzenia: Francja
Zdrowie: Zdrowe serce, Zdrowie skóry, Sprawne krążenie
Zastosowanie: Zdrowe włosy i paznokcie

Masz pytanie? Napisz do nas

Ocena Ogólna: (5.00/5)

Opinie klientów

  • Ocena: (5/5)

    Justyna S., W dniu: 23.12.2019

    Świeże, pełne nasiona. A mleczko z nasion plus rodzynki - pychota! Polecam!

  • Ocena: (5/5)

    Ryszard K., W dniu: 16.10.2019

    basiona duże,bardzo dobre

  • Ocena: (5/5)

    Wojciech M., W dniu: 17.09.2019

    Świetna jakość, fajny dodatek do granoli, ale baton daktylowy z nasionkami konopi nie wychodzi dobrze.

  • Ocena: (5/5)

    Wiesław Z., W dniu: 02.08.2019

    super

  • Ocena: (5/5)

    Magdalena B., W dniu: 30.07.2019

    Produkt bez zastrzeżeń, zgodny z opisem.

  • Ocena: (5/5)

    Ryszard K., W dniu: 10.07.2019

    nasiona dorodne ,pełnowartościowe

Dzięki cookies korzystanie ze strony jest szybsze i łatwiejsze. Przestrzegamy RODO. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

  OK