Cytrynian magnezu

Zapewnia głęboką regenerację ciała i umysłu. Sprzyja opanowaniu w obliczu stresu, koi nerwy.

    • ; 1
    • ; 1
  • W magazynie: 184 sztuk
    14,50
    W magazynie: 184 sztuk
    14,50
    W magazynie: 48 sztuk
    49,90
  • Koszt przesyłki już od 9,90 zł


    Darmowa dostawa na terenie Polski od 150zł (Poczta Polska).

  • Wybrany wariant jest teraz niedostępny.

    Powiadom mnie, gdy się pojawi:

Cytrynian magnezu to tzw. „magnez organiczny”, czyli jedna z najlepiej przyswajalnych form tego pierwiastka. Jest u nas dostępny w dwóch wersjach: w proszku i kapsułkach.

Magnez to mikroelement, który jest niezbędny dla naszego dobrego samopoczucia, zarówno psychicznego jak i fizycznego. Polecany jest szczególnie w stanach osłabienia, zmęczenia, wypalenia psychicznego, obniżonej koncentracji, nerwowości i pogorszonego nastroju. Korzyści z jego stosowania odniosą również osoby mające problemy z zasypianiem, intensywnie pracujące i aktywne fizycznie.

Niedobory magnezu to dość powszechny problem [1], dlatego suplementacja tego pierwiastka zalecana jest osobom w każdym wieku, a także kobietom w ciąży i karmiącym.


DZIAŁANIE

Właściwości prozdrowotne:

  • Magnez przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania mięśni oraz do ich odpowiedniej regeneracji po wysiłku,
  • dba o prawidłowy rytm serca,
  • bierze udział w przemianach energetycznych, przyczyniając się do redukcji zmęczenia,
  • sprzyja utrzymaniu równowagi psychicznej, pomaga lepiej radzić sobie ze stresem i pogłębia spokój i opanowanie,
  • wraz z wapniem buduje mocne kości i zęby,
    pomaga utrzymać równowagę elektrolitową.

[1, 2]


SKŁAD


Cytrynian magnezu 100% (dicytrynian trimagnezu bezwodny). Bez dodatków. Najwyższa jakość!

Zawartość jonów magnezu: 16-16,5%.


DAWKOWANIE I ZAPOTRZEBOWANIE


1 miarka 2 razy dziennie podczas posiłku. Przed spożyciem wymieszaj z wodą.

1 płaska miarka (1 ml) zawiera 900 mg cytrynianu magnezu, czyli 144 mg jonów magnezu.

Zalecana dzienna porcja (2 miarki) zawiera 288 mg jonów magnezu, co stanowi 77% ZDS (Zalecanego Dziennego Spożycia). Nie przekraczaj zalecanej dziennej porcji.


Dobowe zapotrzebowanie na magnez:

Kobiety >19 r.ż.: 300 mg jonów magnezu
Mężczyźni >19 r.ż.: 350 mg
Kobiety ciężarne i karmiące: 500-700 mg
Młodzież 11-18 lat: 350-400 mg
Dzieci 7-10 lat: 250 mg
Dzieci 1-6 lat: 150-200 mg

Zapotrzebowanie na magnez jest wyższe u sportowców, osób pracujących fizycznie i narażonych na przewlekły stres.

Suplement diety. Suplementy diety nie zastąpią zróżnicowanej diety i zdrowego trybu życia.

Przechowuj w zamkniętym opakowaniu, w temperaturze pokojowej, w miejscu niedostępnym dla małych dzieci.

Numer zgłoszenia GIS: GIS-ŻP-SD-4230-00616/KC/17


PRZECIWWSKAZANIA


Nadwrażliwość na którykolwiek ze składników produktu.


Działania niepożądane:

  • biegunka,
  • skurcze lub rozstrój żołądka,
  • zawroty głowy,
  • nadmierne pocenie.

Przy stosowaniu zalecanych dawek zdarzają się one rzadko.


Interakcje:

Wchłanianie magnezu ograniczają fosforany, wysokie dawki wapnia, wysoka podaż tłuszczy. Z kolei magnez hamuje wchłanianie żelaza, fluorków, tetracyklin i pochodnych warfaryny.


ŹRÓDŁA


1. Hipomagnezemia. https://www.mp.pl/pacjent/objawy/176012,hipomagnezemia
2. Znaczenie magnezu w praktyce lekarskiej. Część I. Przyczyny i objawy zaburzeń gospodarki magnezowej. http://www.czytelniamedyczna.pl/706,znaczenie-magnezu-w-praktyce-lekarskiej-czesc-i-przyczyny-i-objawy-zaburzen-gosp.html
3. Znaczenie magnezu w praktyce lekarskiej. Część II. Diagnostyka i terapia. http://www.czytelniamedyczna.pl/720,znaczenie-magnezu-w-praktyce-lekarskiej-czesc-ii-diagnostyka-i-terapia.html



Masz pytanie? Napisz do nas

Dzięki cookies korzystanie ze strony jest szybsze i łatwiejsze. Przestrzegamy RODO. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

  OK