Glicyna

  • W magazynie: 36 sztuk
    12,30 8,61
    W magazynie: 36 sztuk
    12,30 8,61
    W magazynie: 9 sztuk
    44,28
  • Koszt przesyłki już od 9,90 zł


    Darmowa dostawa na terenie Polski od 150zł.


    Z uwagi na ogromną ilość zamówień termin realizacji może ulec wydłużeniu.


    Po przyjęciu zamówienia do realizacji nie ma możliwości jego edycji.

  • Wybrany wariant jest teraz niedostępny.

    Powiadom mnie, gdy się pojawi:

Promocja! Data ważności wariantu 50g – 08.04.2020

Glicyna jest najprostszym ze wszystkich aminokwasów i jedynym, który nie jest czynny optycznie, dlatego nie określa się jej jako lewo- (L) lub prawoskrętną (D). Jej nazwa pochodzi od tego, że ma słodki smak, podobny do smaku glukozy.

Glicyna jest aminokwasem endogennym, a więc organizm potrafi samodzielnie ją syntetyzować. Znajduje się ponadto w pożywieniu, szczególnie pochodzenia zwierzęcego. Szacuje się, że dostarczamy jej codziennie około 2 g. Po co więc ją suplementować? Otóż liczne eksperymenty wykazały, że dodatkowa porcja glicyny może przynieść wiele ciekawych korzyści.

Większość glicyny, jaka powstaje w naszym organizmie, przeznaczona jest do budowy białek, zwłaszcza zewnątrzkomórkowych, takich jak elastyna i kolagen. Glicyna jest niezbędna do tego, aby organizm rósł i rozwijał się. Bierze udział w syntezie DNA, RNA, kreatyny, hemu i kwasów tłuszczowych. Poza tym, działa jako niezwykle istotny neuroprzekaźnik w ośrodkowym układzie nerwowym. Wpływa zatem na nasze funkcje kognitywne, zachowanie, sen, apetyt, reakcje odpornościowe, mechanizmy antyoksydacyjne, funkcje wydzielnicze gruczołów i homeostazę organizmu.

Glicyna wzbudza zainteresowanie badaczy głównie ze względu na swoje działanie w roli neuroprzekaźnika. Okazuje się, że dodatkowa suplementacja glicyny poprawia zdolności poznawcze, jakość snu i czynność wydzielniczą trzustki, a także pozytywnie wpływa na stan chorych na schizofrenię i depresję.

[1,2]


DZIAŁANIE

Właściwości prozdrowotne

Układ nerwowy

  • Glicyna odgrywa dwie, bardzo ważne role w ośrodkowym układzie nerwowym. Po pierwsze, aktywuje receptory NMDA, które biorą udział w procesach myślenia, uczenia się i zapamiętywania. Obniżoną aktywność tych receptorów obserwuje się w wielu chorobach psychicznych, takich jak schizofrenia, depresja, zaburzenia lękowe, epilepsja, a także w chronicznym bólu, czy po udarze mózgu. Z tego powodu glicyna wykorzystywana jest jako uzupełnienie konwencjonalnych terapii powyższych chorób. [4]
  • Ze względu na to, że receptory NMDA w znacznej mierze wpływają na procesy poznawcze, glicyna stosowana jest również przez osoby zdrowe oraz osoby starsze w celu wzmocnienia pamięci i zwiększenia wydolności intelektualnej. [3,5]
  • Drugą rolą glicyny w OUN jest jej funkcjonowanie jako przekaźnik hamujący. W związku z tym glicyna istotnie wpływa na sen. W jednym z badań wykazano, że glicyna przyjmowana wieczorem pogłębia sen i poprawia jego jakość. Warto wspomnieć, że uczestnikami badania były osoby ze skłonnościami do bezsenności. W drugim badaniu tych samych autorów suplementacja glicyny przed snem zmniejszyła negatywne skutki niedoboru snu odczuwane następnego dnia u osób, które chronicznie doświadczają snu niskiej jakości. [6,7]
  • Jeszcze jednym ciekawym działaniem glicyny w obrębie układu nerwowego jest jej *ochronny wpływ na mózg. Amin i wsp. wykazali, że podawanie glicyny zmniejszyło uszkodzenia mózgu u szczurów, którym wstrzykiwano alkohol. U zwierząt, które dostawały glicynę, zaobserwowano niższy stres oksydacyjny i mniejszy stan zapalny w obrębie mózgu. Mniej komórek mózgowych uległo śmierci z powodu toksyczności etanolu [8]. Inne badania pokazują, że glicyna może zmniejszyć uszkodzenia mózgu wywołane jego niedotlenieniem lub niedokrwieniem [9,10]

Wątroba

  • Glicyna odgrywa dużą rolę w funkcjonowaniu wątroby. Reguluje działanie enzymów wątrobowych, wpływając tym samym na zachodzące w wątrobie reakcje detoksykacji. Badania na zwierzętach wykazały, że podanie glicyny zmniejsza ilość alkoholu, która po jego spożyciu dostaje się do wątroby, chroniąc wątrobę przed jego toksycznością [11]. Ponadto glicyna poprawia funkcjonowanie wątroby uszkodzonej w wyniku spożywania alkoholu, a także wspomaga jej regenerację. [12,13]

Inne

  • Suplementacja glicyną pomaga uregulować odpowiedź insulinową i poprawia wchłanianie glukozy. [14]
  • Glicyna sprzyja gojeniu się wrzodów w przewodzie pokarmowym, a także ran zewnętrznych. [1]
  • Glicyna może zahamować rozrost prostaty. [1]


ZASTOSOWANIE

  • w celu poprawy zdolności poznawczych, koncentracji i pamięci
  • w celu poprawy jakości snu
  • jako wsparcie terapii schizofrenii, depresji, padaczki, zaburzeń lękowych
  • jako wsparcie układu nerwowego po udarze mózgu
  • w celu ochrony mózgu przed szkodliwym działaniem alkoholu
  • w celu wsparcia wątroby uszkodzonej w wyniku spożywania alkoholu oraz w celu zmniejszenia szkód, jakie wywołuje spożywanie alkoholu dla wątroby
  • jako wsparcie gospodarki glukozy u osób z jej zaburzeniami
  • jako środek sprzyjający gojeniu się wrzodów i ran


SKŁAD

Glicyna 100%, bez dodatków i wypełniaczy. Najwyższa jakość!


SPOSÓB UŻYCIA

Stosuj 3 – 5 g dziennie. Glicynę możesz z łatwością wkomponować w posiłki, ze względu na jej słodki smak i dobrą rozpuszczalność.


SYNERGIA

D-seryna.


PRZECIWWSKAZANIA

Nie należy stosować glicyny w przypadku wystąpienia reakcji alergicznej lub jakichkolwiek działań niepożądanych.

Suplementacja tego związku w ciąży i w okresie karmienia piersią nie została jeszcze dokładnie zbadana, ale jako że glicyna występuje naturalnie w naszym organizmie, to najprawdopodobniej jest bezpieczna. Należy przestrzegać zalecanych dawek.

Interakcje

Nie stosuj glicyny razem z klozapiną – glicyna osłabia jej działanie.


BIBLIOGRAFIA


1. Multifarious Beneficial Effect of Nonessential Amino Acid, Glycine: A Review. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
2. https://pl.wikipedia.org
3. https://www.webmd.com
4. Glycine Transporters and Its Coupling with NMDA Receptors. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
5. Beneficial Effects of Glycine (Bioglycin) on Memory and Attention in Young and Middle-Aged Adults. https://www.researchgate.net
6. Subjective effects of glycine ingestion before bedtime on sleep quality. https://onlinelibrary.wiley.com
7. Glycine ingestion improves subjective sleep quality in human volunteers, correlating with polysomnographic changes. https://onlinelibrary.wiley.com
8. Glycine inhibits ethanol-induced oxidative stress, neuroinflammation and apoptotic neurodegeneration in postnatal rat brain. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
9. A non-ionotropic activity of NMDA receptors contributes to glycine-induced neuroprotection in cerebral ischemia-reperfusion injury. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
10. Glycine Protects against Hypoxic-Ischemic Brain Injury by Regulating Mitochondria-Mediated Autophagy via the AMPK Pathway. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
11. Glycine prevents alcohol-induced liver injury by decreasing alcohol in the rat stomach. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
12. Effect of glycine on tissue fatty acid composition in an experimental model of alcohol-induced hepatotoxicity. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
13. Glycine accelerates recovery from alcohol-induced liver injury. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
14. Impaired “Glycine”-mia in Type 2 Diabetes and Potential Mechanisms Contributing to Glucose Homeostasis. https://www.ncbi.nlm.nih.gov

***

Zastosowanie: Koncentracja, Pamięć, Po treningu, Rany i otarcia
Ostrzeżenia: Nie stosować w ciąży, Nie stosować podczas laktacji

Masz pytanie? Napisz do nas

Ocena Ogólna: (4.50/5)

Opinie klientów

  • Ocena: (5/5)

    ja, W dniu: 25.02.2020

    fajnie uspokaja

  • Ocena: (3/5)

    Wojciech Z., W dniu: 26.11.2019

    Działania poprawiającego sen za bardzo nie odczułem. Przesyłka szybka, bez zastrzeżeń.

  • Ocena: (5/5)

    Marcin B., W dniu: 11.04.2019

    Doskonała jakość i błyskawiczna dostawa! Polecam ten Magiczny Ogród !

  • Ocena: (5/5)

    Kamil M., W dniu: 16.04.2016

    5

Dzięki cookies korzystanie ze strony jest szybsze i łatwiejsze. Przestrzegamy RODO. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

  OK