Dzięki cookies korzystanie ze strony jest szybsze i łatwiejsze. Przestrzegamy RODO. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

  OK
  • Pikolinian cynku
    rotator-prawo
    rotator-lewo
  • Pikolinian cynku
    rotator-prawo
    rotator-lewo

Pikolinian cynku

  • W magazynie: 17 sztuk
    9,90
    W magazynie: 17 sztuk
    9,90
  • Koszt przesyłki już od 9,90 zł

  • Wybrany wariant jest teraz niedostępny.

    Powiadom mnie, gdy się pojawi:

Pikolinian cynku jest to sól organiczna cynku bardzo dobrze przyswajalna przez organizm.

Jest to związek mineralny zalecany przy zwiększonym zapotrzebowaniu na cynk i diecie ubogiej w ten pierwiastek. Cynk jest niezbędny dla naszego organizmu, ponieważ odgrywa istotną rolę w zachowaniu zdrowia. Każda komórka naszego ciała potrzebuje cynku, a większość z nas nie otrzymuje odpowiednich ilości tego pierwiastka. Cynk występuje m.in. w mięśniach, kościach, skórze, nerkach, wątrobie, trzustce, oczach i, u mężczyzn, w prostacie. Jest go sporo w pokarmach zawierających dużo białka, np. mięsie i rybach. Cynk musi być stale dostarczany do organizmu z zewnątrz, gdyż sam nie potrafi go syntetyzować.

Pikolinian cynku jest formą bardzo dobrze przyswajalną i jedyną, której suplementacja ma sens. Badania wskazują, że stosowanie cytrynianu czy glukonianu cynku nie prowadzi do zwiększenia poziomu cynku w organizmie, sens ich stosowania jest zatem wątpliwy. (Barrine, 1987)


Cynk nie jest produkowany przez organizm człowieka, dlatego należy go uzupełniać z źródeł zewnętrznych


DZIAŁANIE

Właściwości prozdrowotne

  • Cynk jest niezbędnie potrzebny do setek reakcji zachodzących w organizmie, począwszy od wzrostu komórek, a skończywszy na dojrzewaniu płciowym
  • Chroni mięśnie i wspomaga ich rozwój
  • Wspomaga pracę układu odpornościowego
  • Chroni skórę, kości i zęby
  • Wspomaga pracę wątroby
  • Wpływa na gojenie się ran

Niedobór

Znaczny niedobór cynku występuje dziś rzadko w krajach europejskich. Niewielkie niedobory mogą utrudniać gojenie się ran i odczuwanie smaku i węchu, powodować, że choruje się częściej na przeziębienia i grypy, wywoływać zmiany skórne, np. trądzik, wyprysk i łuszczycę. Może też zwiększać ryzyko cukrzycy i zmniejszać wytwarzanie spermy.

Nadmiar

Jeśli przez długi czas zażywamy powyżej 100 mg cynku dziennie, obronność organizmu osłabia się i zmniejsza się stężenie „dobrego” cholesterolu (HDL). Pewne badania donoszą o związku między nadmiarem cynku a chorobą Alzheimera, choć dowody nie są wystarczające. Większe dawki (powyżej 200 mg dziennie) powodują nudności, wymioty i biegunkę.


ZASTOSOWANIE

  • Stosowany przy niepłodności u mężczyzn
  • Używany przez sportowców, szczególnie przy kulturystyce ze względu na korzystny wpływ na syntezę testosteronu
  • Stosowany do wzmocnienia systemu odpornościowego, odpowiedzialnego za walkę z przeziębieniem, grypą oraz infekcjami


SPOSÓB UŻYCIA

Półprodukt do tworzenia własnych suplementów diety.
Zalecane dzienne spożycie to 50 mg 1 raz dziennie (w myśl rozporządzenia MZ)

Mikrołyżeczka 0,05 ml w zestawie!

1 miarka 0,05ml odpowiada ok. 18mg pikolinianu cynku.

Według różnych badań cynk posiada dwa przedziały dawkowania: małe 5-15 mg i duże 25-45 mg elementarnego cynku.

Małe dawki są używane w celach prewencyjnych, natomiast duże w celu uzupełnienia niedoborów.
Należy mieć na uwadze, że to dawkowanie jest podane dla elementarnego cynku, nie dla soli. Aby to przeliczyć należy wziąć pod uwagę że:

  • 50 mg cynku jest w 238 mg pikolinianu cynku (21%)
  • 50 mg cynku jest w 220 mg siarczanu cynku (22%)
  • 50 mg cynku jest w 146 mg cytrynianiu cynku (34%)
  • 50 mg cynku jest w 385 mg glukonianu cynku (13%)

Uwaga! Często producenci podają, że w preparacie jest np. 50 mg cynku w postaci glukonianu. Oznacza to, że w rzeczywistości w preparacie jest 6,5 mg elementarnego cynku


PRZECIWWSKAZANIA I INTERAKCJE

Nie należy przyjmować zbyt dużo cynku. Dawka powyżej 30 mg elementarnego cynku dziennie może po pewnym czasie wpływać na wchłanianie miedzi i powodować anemię. Dzienna dawka powyżej 100 mg może także osłabiać obronność organizmu.
Jeśli występują zaburzenia żołądkowe, należy unikać pożywienia zawierającego dużo błonnika. Jeśli stosuje się również żelazo, nie należy brać obu pierwiastków jednocześnie.
Cynk powinno się zażywać co najmniej 2 godziny po przyjęciu antybiotyku.

***

Kraj pochodzenia: Stany Zjednoczone
Zdrowie: Prawidłowa odporność, Mocne kości, Zdrowie skóry, Zdrowe oczy, Mocna wątroba
Choroba: Przeziębienie, Grypa, Łuszczyca
Zastosowanie: Sporty siłowe, Stłuczenia, rany, otarcia, Trądzik
Ostrzeżenia: Nie stosować w ciąży

Masz pytanie? Napisz do nas

Ocena Ogólna: (5.00/5)

Opinie klientów

  • Ocena: (5/5)

    Filip G., W dniu: 18.01.2016

    dziwne, ale dobry w smaku.