Pikolinian cynku

  • W magazynie: 0 sztuk
    12,50
    W magazynie: 0 sztuk
    12,50
    W magazynie: 0 sztuk
    43,90
  • Produkt chwilowo niedostępny.

  • Wybrany wariant jest teraz niedostępny.

    Powiadom mnie, gdy się pojawi:

Pikolinian cynku to wysoce przyswajalna forma cynku.

Cynk jest jednym z najważniejszych pierwiastków potrzebnych do funkcjonowania ludzkiego organizmu. Ze względu na to, że jest kofaktorem ponad 300 enzymów (a więc wpływa na ponad 300 reakcji biochemicznych), bierze bezpośredni lub pośredni udział w licznych procesach fizjologicznych, takich jak np. przemiany białek, węglowodanów i tłuszczów, metabolizm energii, synteza i metabolizm wielu hormonów, czy reakcje detoksykacji w wątrobie.

Cynk zaangażowany jest we wzrost i rozwój organizmu, funkcjonowanie układu odpornościowego, regulację procesów myślenia, uczenia się i zapamiętywania, działanie zmysłu smaku, węchu i słuchu, funkcjonowanie układu rozrodczego, powstawanie prawidłowej odpowiedzi insulinowej, pracę tarczycy oraz procesy naprawy DNA.

Niedobory cynku mogą więc rozregulować metabolizm i funkcjonowanie organizmu na wielu poziomach.

Skutki niedoboru cynku:

  • osłabienie układu odpornościowego,
  • obniżone odczuwanie zapachu i smaku,
  • niedoczynność tarczycy,
  • zaburzenia w funkcjonowaniu trzustki i obniżone wchłanianie glukozy,
  • łamliwe paznokcie, wypadające włosy, pogorszenie wyglądu skóry,
  • spadek libido,
  • obniżona koncentracja, osłabiona pamięć i zdolności uczenia się,
  • pogorszone gojenie się ran,
  • zahamowanie wzrostu i dojrzewania płciowego u dzieci/młodzieży,
  • obniżony nastrój.

Zapotrzebowanie na cynk u dorosłych wynosi 10-15 mg/dobę, u dzieci 10 mg, a u niemowląt 3-5 mg. Cynk obecny jest w wielu produktach żywnościowych, takich jak mięso, jajka, pestki słonecznika i dyni, ostrygi, ryby, czosnek i cebula, kiełki, zarodki pszenne, ciemne pieczywo, kasza gryczana, nasiona roślin strączkowych, komosa ryżowa, tofu, sezam, pieczarki, boczniaki, sałata radicchio i endywia. Jednak warto mieć na uwadze, że wchłanianie cynku odbywa się na poziomie 20-30% i może być dodatkowo obniżone, jeśli spożywamy żywność bogatą w fityniany (nasiona roślin strączkowych, ziarna zbóż, pełnoziarnisty ryż, orzechy, pestki) lub suplementujemy kwas foliowy, żelazo, miedź i wapń.

Ciekawostka – ostrygi uznawane są za afrodyzjak prawdopodobnie dlatego, że zawierają dużo cynku, który pozytywnie wpływa na płodność :)

Niedobory cynku dotykają około 17% populacji. Nie jest to dużo, jednak o odpowiednią podaż cynku warto zatroszczyć się nie tylko wtedy, gdy mamy niedobory. Dodatkowa porcja cynku z pewnością przyda się dzieciom i młodzieży, gdyż pierwiastek ten jest niezbędny do ich wzrostu i dojrzewania. Suplementację zaleca się również kobietom w ciąży i karmiącym oraz planującym ciążę. Ponadto suplementacja cynku może mieć pozytywny wpływ na stan zdrowia osób z niedoczynnością tarczycy, chorobą Hashimoto, insulinoopornością, cukrzycą, PCOS, czy obniżoną płodnością.

Przy stosowaniu preparatów z cynkiem zaleca się zachowanie ostrożności, gdyż nadmiar cynku jest równie szkodliwy, co jego niedobór. Bezpieczna ilość cynku wynosi do 100 mg/dobę, ale najlepiej stosować się do zaleceń na etykiecie.

[Źródła: 1,2,3]


DZIAŁANIE

Rola cynku w organizmie:

  • Utrzymuje skórę, włosy i paznokcie we właściwej kondycji.
  • Umożliwia odczuwanie smaku, ponieważ aktywuje gustynę – białko znajdujące się w kubkach smakowych. Jego niedobory powodują osłabienie zmysłu smaku.
  • Odgrywa ogromną rolę w funkcjonowaniu trzustki. Reguluje wydzielanie insuliny, glukagonu i enzymów trzustkowych. Bierze udział w produkcji insuliny i wpływa na jej aktywność.
  • Wpływa na działanie męskiego układu rozrodczego. Jest niezbędny do tego, aby plemniki funkcjonowały prawidłowo, a nasienie było wysokiej jakości. Bierze udział w syntezie testosteronu.
  • Wielokierunkowo wpływa na układ immunologiczny i umożliwia prawidłowe działanie mechanizmów obronnych.
  • Obficie występuje w mózgu, dlatego istotnie przyczynia się do jego funkcjonowania. Reguluje przewodzenie impulsów nerwowych i działa neuroprotekcyjnie jako antyoksydant. Odpowiada za prawidłowy przebieg procesów myślenia i zapamiętywania, a ponadto wpływa na nastrój.

[1,2]


ZASTOSOWANIE

W celu uzupełnienia/zwiększenia podaży cynku w diecie.


SKŁAD

Pikolinian cynku 100%. Produkt najwyższej jakości. Bez dodatku wypełniaczy, barwników, konserwantów i substancji poślizgowych.


ZALECANY SPOSÓB UŻYCIA

1 płaska miarka (0,05 ml) zawiera 31 mg pikolinianu cynku, czyli 6 mg jonów cynku.

Zalecana dzienna porcja do spożycia dla dorosłych to 1 miarka raz dziennie. Dodać do niewielkiej ilości wody, wypić z osadem. Spożywać po posiłku.

Zalecana dzienna porcja do spożycia dla dorosłych to 4 miarki raz dziennie. Dzieci – 1 miarka, młodzież – 2 miarki. Dodać do niewielkiej ilości wody, wypić z osadem. Spożywać po posiłku.

Zalecana porcja (4 miarki) pokrywa 250% RWS (Referencyjna Wartość Spożycia).

Nie przekraczać zalecanej dziennej porcji. Cynk w nadmiarze jest toksyczny!

Uwaga – cynku nie należy przyjmować razem z witaminą D i B12, żelazem, wapniem i selenem (obniżone wchłanianie). Zalecany odstęp to 2 h.


SYNERGIA

Magnez poprawia wchłanianie cynku i odwrotnie.


PRZECIWWSKAZANIA

Nadwrażliwość na którykolwiek ze składników produktu.


SPOSÓB PRZECHOWYWANIA

Przechowywać w zamkniętym opakowaniu w temperaturze pokojowej, w miejscu niedostępnym dla małych dzieci. Chronić przed światłem i wilgocią.


BADANIA LABORATORYJNE


BIBLIOGRAFIA


1. Cynk (Zn) i jego wpływ na zdrowie człowieka. https://lekwpolsce.pl
2. Rola cynku w procesach fizjologicznych i patologicznych organizmu. http://www.diagnostykalaboratoryjna.eu
3. https://www.mp.pl

***

Kraj pochodzenia: Stany Zjednoczone
Zdrowie: Prawidłowa odporność, Mocne kości, Zdrowie skóry, Mocna wątroba
Zastosowanie: Sporty siłowe, Rany i otarcia, Trądzik
Ostrzeżenia: Nie stosować w ciąży

Masz pytanie? Napisz do nas

Ocena Ogólna: (4.75/5)

Opinie klientów

  • Ocena: (5/5)

    Zenia W., W dniu: 22.03.2020

    Produkt wysokiej jakości. Bardzo szybka dostawa. Sklep godny polecenia.

  • Ocena: (5/5)

    Patryk B., W dniu: 26.02.2020

    Skuteczne leczenie niedoborów. Polecam.

  • Ocena: (5/5)

    Dariusz S., W dniu: 05.12.2019

    polecam, super jakość.

  • Ocena: (5/5)

    Danuta P., W dniu: 22.11.2019

    Produkt dobry są efekty po zażywaniu.Lepiej gdyby miał inne opakowanie.Woreczek foliowy na dłuższy użytej jest słaby.

  • Ocena: (5/5)

    Iwona W., W dniu: 18.11.2019

    szkoda, że produkt jest w formie proszku, bo niezbyt wygodny w użyciu, ale poza tym jest dobry

  • Ocena: (5/5)

    Aleksnader N., W dniu: 24.07.2019

    chyba działa

  • Ocena: (5/5)

    Łukasz K., W dniu: 21.07.2019

    Najlepiej przyswajalna forma. Świetny stosunek jakość - cena.

  • Ocena: (5/5)

    Justyna W., W dniu: 18.07.2019

    Najlepsza forma tego suplementu! Polecam

  • Ocena: (5/5)

    Zbigniew, W dniu: 10.04.2019

    dobra forma cynku cynk jest potrzebny

  • Ocena: (3/5)

    Grażyna R., W dniu: 05.04.2019

    trudny w dawkowaniu ze względu na niejednoznaczny opis na opakowaniu

  • Ocena: (5/5)

    Łukasz K., W dniu: 19.03.2019

    Najlepiej przyswajalna forma cynku. Polecam!

  • Ocena: (5/5)

    Filip G., W dniu: 18.01.2016

    dziwne, ale dobry w smaku.

Dzięki cookies korzystanie ze strony jest szybsze i łatwiejsze. Przestrzegamy RODO. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

  OK