• AAKG
    rotator-prawo
    rotator-lewo

AAKG

  • W magazynie: -1 sztuk
    9,50
    W magazynie: -1 sztuk
    9,50
    W magazynie: 88 sztuk
    24,90
    W magazynie: 9 sztuk
    75,00
  • Koszt przesyłki już od 9,90 zł


    Darmowa dostawa na terenie Polski od 150zł.

  • Wybrany wariant jest teraz niedostępny.

    Powiadom mnie, gdy się pojawi:

AAKG – alfa-ketoglutaran argininy, czyli sól argininy i kwasu alfa-ketoglutarowego. AAKG to suplement wysoko ceniony przez sportowców i kulturystów. Stosowany regularnie pomaga zwiększyć siłę i objętość mięśni, poprawia wytrzymałość i podnosi jakość treningu.

AAKG po wchłonięciu rozpada się na argininę i kwas alfa-ketoglutarowy. Jego suplementacja przynosi podwójną korzyść, gdyż obie te cząsteczki pozytywnie wpływają na przyrost masy mięśniowej i kondycję, a oprócz tego pełnią w organizmie wiele innych, istotnych funkcji, o których mowa poniżej.


DZIAŁANIE

Właściwości prozdrowotne

Arginina

Arginina wytwarzana jest endogennie i dostarczana razem z pożywieniem. Rzadko dochodzi do niedoborów, ale jej dodatkowa podaż przynosi wiele korzystnych efektów, nie tylko w temacie sportu.

Arginina, oprócz tego, że jako aminokwas stanowi składnik budulcowy białek, spełnia kilka innych ważnych ról w organizmie:

  • pomaga utrzymać właściwy poziom ciśnienia tętniczego krwi,
  • wpływa na kondycję naczyń krwionośnych,
  • chroni serce,
  • wpływa na prawidłową odporność,
  • reguluje wydzielanie insuliny, glukagonu, prolaktyny i hormonu wzrostu,
  • poprawia insulinowrażliwość komórek,
  • jest niezbędna w procesach naprawczych tkanek,
  • bierze udział w procesach energetycznych i detoksykacyjnych organizmu [1, 2].

Działanie argininy w obszarze układu naczyniowego polega na tym, że podnosi ona produkcję tlenku azotu, który rozszerza naczynia krwionośne i zwiększa napływ krwi do tkanek. Z tego powodu arginina stosowana jest pomocniczo w nadciśnieniu i zaburzeniach erekcji. Arginina jest też wykorzystywana w terapii cukrzycy i insulinooporności ze względu na pozytywny wpływ na wydzielanie insuliny oraz insulinowrażliwość tkanek [2].

Ponadto w badaniach zaobserwowano, że suplementacja argininy lub AAKG pomaga zwiększyć intensywność i objętość treningu, gdy stosowana jest przed treningiem. Efekt ten przypisuje się zwiększonej produkcji tlenku azotu, który rozszerzając naczynia, stymuluje napływ krwi i substancji odżywczych do tkanek, co skutkuje zwiększeniem wydajności mięśni i poprawą jakości treningu. Długotrwała suplementacja tych związków również przynosi korzyści, wpływając na zwiększony obrót białek oraz ich syntezę w mięśniach [3, 4, 5, 6].

Kwas alfa-ketoglutarowy:

  • bierze udział w metabolizmie białek,
  • powstaje z niego glutaminian i glutamina, które pobudzają syntezę białek w mięśniach i hamują ich rozkład, a ponadto stanowią źródło energii dla komórek w sytuacjach niedoboru glukozy,
  • stymuluje syntezę kolagenu i wzmacnia kości,
  • zwiększa przyrost masy mięśniowej [7].

Podsumowując, zarówno arginina, jak i AKG to wartościowe związki w odniesieniu do sportu i budowania masy. Arginina, rozszerzając naczynia krwionośne i pobudzając krążenie krwi, stymuluje jej napływ do tkanek wraz z tlenem i substancjami odżywczymi. Sprzyja to intensywnym i wydajnym treningom. AKG z kolei pośrednio wpływa na wzrost syntezy białek w mięśniach, sprzyjając budowaniu masy.


ZASTOSOWANIE

  • w celu poprawy jakości treningu i zwiększenia przyrostu masy mięśniowej,
  • jako wsparcie dla układu sercowo-naczyniowego,
  • w celu utrzymania prawidłowego poziomu glukozy we krwi,
  • w celu poprawy wrażliwości tkanek na insulinę,
  • dla wzmocnienia kości


SKŁAD

AAKG 100%. Bez dodatków. Najwyższa jakość!


SPOSÓB UŻYCIA


Dni treningowe
1,5 – 3 g na 30 minut przed treningiem i tyle samo tuż po treningu.

Dni nietreningowe
1,5 – 3 g dwa razy dziennie razem z posiłkiem.

Nie przekraczać zalecanych porcji.


PRZECIWWSKAZANIA

Ciąża, karmienie piersią, nadwrażliwość na produkt.


BIBLIOGRAFIA


1. https://selfhacked.com
2. The antihypertensive effect of arginine. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
3. Potential ergogenic effects of arginine and creatine supplementation. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
4. Pharmacokinetics, safety, and effects on exercise performance of L-arginine alpha-ketoglutarate in trained adult men. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
5. L-Arginine as a potential ergogenic aid in healthy subjects. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
6. Pre-excercise arginine supplementation increases time to exhaustion in elite male wrestlers. https://www.ncbi.nlm.nih.gov
7. Kwas α-ketoglutarowy. https://pl.wikipedia.org

***

Zastosowanie: Sporty siłowe, Sporty wytrzymałościowe, Wsparcie wydolności, Przed treningiem
Ostrzeżenia: Nie stosować w ciąży, Nie stosować podczas laktacji

Masz pytanie? Napisz do nas

Ocena Ogólna: (5.00/5)

Opinie klientów

  • Ocena: (5/5)

    Tomasz Z., W dniu: 24.05.2019

    Dziala

Dzięki cookies korzystanie ze strony jest szybsze i łatwiejsze. Przestrzegamy RODO. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności.

  OK